اشتراک گذاری مطلب
واتساپ
چاپ
تلگرام
ایمیل
فست کانکتور

فست کانکتور فیبر نوری

فهرست مطالب

فست کانکتور چیست؟

با  به روز رسانی مداوم فناوری ارتباطات نوری باعث توسعه گسترده FTTH شده است و در نتیجه گسترش مداوم بازار اتصال دهنده های سریع فیبر نوری را ترویج می کند. در فرآیند کابل کشی فیبر نوری، به طور کلی دو روش برای اتصال فیبرهای نوری وجود دارد، یکی فیبر نوری فیوژن گرم و دیگری با استفاده از اتصال دهنده های سریع. 

فست کانکتور یک کانکتور فیبر نوری است که حاوی فیبر نوری و اجزای اتصال فیبر نوری در داخل اتصال سریع فیبر نوری را از طریق ابزارهای مکانیکی به دست می آورد.  فست کانکتور می تواند مستقیماً برای اتصال بدون نیاز به اتصال فیبر نوری و تنظیم دقیق به رابط فیبر نوری وارد شود. مراحل نصب و اتصال فست کانکتورها  نسبتا ساده و سریع است و نیاز به ابزار خاصی ندارد. 

 

 فست کانکتور فیبر نوری یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات فیبر نوری محسوب شود.

فست کانکتور Fast Connector یک قطعه‌ی مورد استفاده در تجهیزات شبکه و FTTH است از انجایی که فست کانکتور فیبر نوری نیاز به فیوژن کردن ندارد. به دلیل حذف مرحله فیوژن کردن فیبر نوری و مراحل اتصال تار فیبر به کانکتور باعث می‌شود سرعت پیاده سازی شبکه ftth به صورت فوق العاده چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

 

مونتاژ در محل نصب با استفاده از فست کانکتورها، باعث بهبود طراحی منعطف سیم‌ کشی فیبر نوری و همچنین کاهش زمان مورد نیاز برای کانکتورایز کردن فیبر منجر گردد. در حال حاضر با گسترش FTTH ، فست کانکتورها یک راه حل مطلوب برای سیم کشی نوری در داخل ساختمان‌ها و طبقات، برای کاربردهای LAN و CCTV و … می باشد.

فست کانکتورهای فیبر نوری معمولا در دو سر دراپ کابلهای نوری استفاده می شود؛ در واقع بیشترین استفاده از فست کانکتورها برای کابلهای دراپ بین آخرین باکس توزیع و OTO می باشد.

تصاویر محصول
فست کانکتور

ساختار بدنه فست کانکتور

 

فست کانکتور فیبر نوری از اتصال مکانیکی یک fiber stub که توسط کارخانه نصب شده است و یک فرول سرامیکی که توسط کارخانه پولیش شده است تشکیل می‌شود. لازم به ذکر است بدانید فست کانکتور فیبر نوری قابلیت این را دارد که زمان اتصال کانکتور را به کمتر از ۳۰ ثانیه برساند. دراستفاده از فست کانکتور  به غیر از ابزارهای استاندارد آماده سازی فیبر ، به هیچ ابزار تخصصی دیگر برای اتصال کانکتورها نیازی نیست.

مزایای استفاده از فست کانکتور

 

  •  ‏قابلیت سریع نصب در محل
  •  هزینه نسبتا پایین نسبت به عملکرد
  •  کاهش هزینه های سنگین
  • نیاز به استفاده از فیوژن و به طبع دستگاه های پر هزینه فیوژن نیست
  • افزایش سرعت نصب و راه اندازی شبکه های FTTH

انواع مختلف فست کانکتورها

فست کانکتورها بر اساس نوع پولیش ، و نوع کانکتور می تواند در انواع مختلفی باشد:

نوع پولیش:

Apc :کانکتور سبز رنگ

Upc: کانکتور آبی رنگ

نوع کانکتور

ازجمله SC,LC,FC

 فست کانکتور های مرسوم در بازار

فست کانکتورها بر اساس ساختار خود به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته ی اول فست کانکتورها : بوسیله اتصالات مکانیکی

دسته ی دوم فست کانکتورها : بوسیله ذوب حرارتی

که دربین این دو دسته از کانکتورها ، به طور غالب اتصال مکانیکی رایج و در بازار مرسوم است.

فست کانکتورهای اتصال مکانیکی خود به دو دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

دسته ی اول : اتصال مکانیکی روش مستقیم

دسته ی دوم : اتصال مکانیکی روش pre-stubbed

اگر چه هر دو آنها را از پیش جلا می‌دهند ولی چند تفاوت وجود دارد.

تفاوت اصلی بین اسپلایس مکانیکی و کانکتور سریع این است که هیچ پلاگین متحرکی ندارد و هنگامی که فیبر نوری به فیبر نوری یا فیبر نوری با پیگتیل متصل می شود، مستقیماً گره پیوند نوری را ثابت می کند. از دست دادن تماس حدود ۰.۱dB-0.2dB است. این عمدتا برای سیم کشی داخلی یا سیم کشی در فضاهای کوچک استفاده می شود و نصب را راحت تر و انعطاف پذیرتر می کند.

نصب فست کانکتورها به روش مکانیکی مستقیم

 اتصال مکانیکی نیز یک اتصال دهنده فیبر نوری است که از کانکتورهای فیبر نوری پیش ساخته استفاده می کند و روش های مکانیکی و نوری را برای دستیابی به اتصالات فیبر نوری ترکیب می کند. مکانیکی معمولاً نیاز به اتصال فیبر نوری و تنظیم دقیق قبل از اتصال برای اطمینان از کیفیت و پایداری انتقال سیگنال نوری دارد.

هنگام اتصال، مکانیکی نیاز به استفاده از تجهیزات اتصال ویژه و تجهیزات نوری برای تکمیل اتصال و تراز خوب فیبرهای نوری دارد.

در مورد تفاوت بین اتصال مکانیکی مستقیم و  کنجکاو هستید؟ هر دو برای نصب فیبر نوری بسیار مهم هستند، اما اهداف متفاوتی دارند. اتصال سریع نصب های میدانی را ساده می کند، در حالی که اتصال مکانیکی یک اتصال موقت یا نیمه دائمی بین الیاف ایجاد می کند.

برای اطلاع از قیمت فست کانکتور از طریق لینک های زیر می توانید به بخش فروشگاه متصل شوید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات پیشنهادی