اشتراک گذاری مطلب
واتساپ
چاپ
تلگرام
ایمیل

پیگتیل فیبرنوری چیست؟ پیگتیل فیبرنوری چیست؟

در این مقاله نگاهی اجمالی به پیگتیل فیبرنوری خواهیم داشت 

پیگتیل فیبرنوری

فیبرنوری رشته های بلند و نازکی از جنس شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک هستند( معمولا از جنس سیلیسوم دی اکسید) که با ضخامتی به نازکی یک تار موی انسان ساخته شده اند، فیبرهای نوری در بسته هایی به نام کابل‌های نوری کنار هم قرار داده می‌شوند و به منظور انتقال سیگنال‌های نوری در فاصله های دور کاربرد زیادی دارند.

فیبرنوری در حالت عادی امکان اتصال به تجهیزات ارتباطی را ندارد . برای اینکه امکان اتصال به ادوات و تجهیزات ارتباطی را داشته باشیم نیاز به اتصالات متناسب با وسایل می باشد.

 

یکی از معمولترین روش های نصب اتصال بر روی تار فیبرنوری، استفاده از پیگتیل می باشد.

انواع پیگتیل های فیبرنوری

پیشنهاد مطالعه

پیگتیل

این نوع کابل که از انواع متداول کابل های فیبر نوری مورد استفاده در شبکه های فیبر نوری می باشد، در یک انتها به کانکتور فیبر نوری متصل می شود و این امکان را می دهد تا بتوانیم به این طریق پیگتیل را به تجهیزات شبکه فیبرنوری متصل نماییم و انتهای دیگر آن بدون اتصال و باز می ماند تا با سایر کابل های موجود در شبکه فیوژن شده و اتصال یابد. 

 پیگتیل فیبرنوری تکه کوتاهی از فیبر می باشد که قطعه اتصال بر روی آن نصب است. فیبر پس از ورود به پچ پنل یا باکس های دیگر به پیگتیل فیوژن می شود و آماده استفاده می باشد.

پیگتیل با کیفیت بالا، همراه با روش های صحیح فیوژن، بهترین عملکرد ممکن را برای خاتمه کابل های فیبر نوری دارند.

فیوژن فیبرنوری

پیشنهاد مطالعه

 

 

انوع پیگتیل

انتخاب نوع پیگتیل با توجه به نوع قطعه اتصال  یا کانکتور و نوع کابل و متراژ می باشد.

انواع پیگتیل های فیبر نوری بر اساس نوع  اتصال یا کانکتور متفاوت می باشد که  با انواع کانکتور های نظیر sc-st-fc-lc-mtrj-din و….با روکش های ۹۰۰ میکرون ۲ میلی متر و ۳ میلیمتر ساخته می شوند. پیگتیل های فیبرنوری در دو نوع کلی: پیگتیل فیبرنوری سینگل مود و پیگتیل فیبر نوری مالتی مود دسته بندی میشوند. از پیگتیل سینگل مود برای اتصال به کابل های سینگل مود و از پیگتیل مالتی مود برای اتصال به کابل های مالتی مود استفاده می شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات پیشنهادی