اشتراک گذاری مطلب
واتساپ
چاپ
تلگرام
ایمیل

کابل فیبرنوری outdoor وکابل فیبرنوری indoor

تیر ۱۱, ۱۴۰۳ ۸:۱۶ ب٫ظ

فهرست مطالب

کابل فیبرنوری indoor

کابل فیبر نوری Indoor کابل های فیبر نوری داخلی عمدتا در محیط های بسته استفاده می شوند. هسته کابل های داخلی از تعداد معینی فیبر تشکیل شده است.با یک آستین پلاستیکی محافظ و یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده است. این عمدتا برای انتقال سیگنال نوری به عنوان یک خط ارتباطی استفاده می شود.کابل های فیبر نوری داخلی دارای استحکام کششی کمتری هستند و محافظت کمتری دارند.اما آنها همچنین سبک تر و ارزان تر هستند. این نوع فیبر عمدتاً برای سیم کشی ساختمان ها و برای اتصال تجهیزات شبکه به یکدیگر استفاده می شود.

پوشش درون این کابل‌ها،Tight Buffer است که رشته نخ‌هایی هستند که در سرتاسر کابل به دور آن پیچیده شده‌اند و درمجموع قطری حدود ۹۰۰ میکرومتر را تشکیل می‌دهند که با مستقیم قرار گرفتن روی فیبر، مانع از ایجاد ضربه‌های کوچک به آن می‌شوند.این پوشش موجب منعطف‌تر شدن کابل می‌شود و استفاده از آن را برای کاربردهای متنوع آسان‌تر می‌کند.

سه نوع کابل Tight-Buffer وجود دارد که عبارت‌اند از:

– Breakout: در این کابل‌ها، برای هر فیبر نوری با مکانیزم بافرینگ سخت، یک پوشش جداگانه وجود دارد.
– Mini-Breakout: در این کابل‌ها، یک پوشش واحد کل فیبر نوری را حفاظت می‌کند.
– Zip Cord: که برای ساختن پچ کورد از آن استفاده می‌شود.

نمونه ای از کابل های indoor

کابل فیبر نوری سیمپلکس | Simplex Optical Fiber Cable

کابل فیبر نوری دابلکس | Duplex zipcord Optical Fiber Cable

کابل فیبر نوری ۹۰۰ میکرون | Tight Buffer 900 µm Optical Fiber Cable

کابل فیبر نوری تایت بافر | Tight Buffer Breakout Optical Fiber Cable

پیشنهاد مطالعه

کابل فیبرنوری outdoor

کابل خاکی

کابل فیبر نوری Outdoor ترکیب کابل فیبر نوری فضای باز اساساً مانند کابل فیبر نوری داخلی است، با این تفاوت که بیرون دارای یک لایه زره اضافی است.کابل فیبر نوری فضای باز دارای استحکام کششی بالاتر، لایه محافظ ضخیم تر است و معمولا دارای زره فلزی است.

کابل های فیبر نوری فضای باز عمدتا برای اتصال بین ساختمان ها و بین شبکه های راه دور استفاده می شود. پوشش این دسته از کابل‌ها Loose tube است و بیشتر در بیرون ساختمان‌ها و فضاهای باز بکار می‌روند. درروش Loose-Tube تارهای فیبر نوری در یک تیوب پلاستیکی به نحوی قرار می‌گیرند که آزادانه امکان حرکت داشته باشند. این دسته کابل‌هایی هستند که هم در داخل و هم در خارج ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند و برخی از ویژگی‌های هر دو نوع کابل‌های Indoor و Outdoor را دارند. 

 

 

 

نمونه هایی از کابل های outdoor

کابل فیبر نوری Outdoor خاکی۱۲-۲۴-۴۸-۷۲ کر

کابل فیبر نوری Outdoor کانالی ۱۲-۲۴-۴۸-۷۲ کر

کابل فیبر نوری Outdoor هوایی دو روکش ۳۶-۴ کر

کابل فیبر نوریOutdoor هوایی تک روکش ۳۶-۴ کر

کابل فیبر نوری In/Out عموماً برای محیط‌های بیرونی که دارای مسیر کابل‌کشی مثل ترانک، طراحی‌شده است. نوع کابل ازنظر مقاومت ما بین کابل‌های فیبر نوری محیط درونی و  محیط بیرونی است.

کابل ایندور و اوتدور

روکش pvc( روکش کابل فیبرنوری)

روکش کابل فیبر نوری می تواند استحکام، بی عیبی، حفاظت کلی کابل های فیبری را فراهم کند. روکش PVC پرکاربردترین روکش است. PVC در محیطی که احتمال آتش سوزی هست می تواند بسیار خطرناک باشد، از آنجایی که دود غلیظ و گاز هیدروژن کلرید آزاد می کند، می تواند برای انسان ها آزار دهنده و موجب خوردگی ابزار الکترونیکی شود. LSZH روکشی است که از ترکیب خاصی ساخته شده است که هنگام دود کمتری تولید می کند و ترکیبی از هالوژن های سمی تولید نمی کند.

روکش lszh (روکش کابل فیبرنوری)

LSZH مخفف کلمات Low Smoke Zero Hologen است .

 

مواد به کار رفته در روکش lszh   در هنگام آتش سوزی دود کمتری نسبت به پی وی سی (PVC) تولید می کند.

دود ناشی از سوختن LSZH  بر خلاف دود ناشی از  پی وی سی و پلی اتیلن فاقد گاز هالوژن است.

برخی مواد زیست محیطی بر اثر سوختن گازی خطرناک به نام هالوژن تولید میکند هالوژن ماده ایی بسیار سمی است.روکش lszh از موادی ساخته شد ه است که در هنگام سوختن گاز هالوژن تولید نمی کند و این برای محیط زیست و سلامت آن بسیار مناسب است. روکش pvc دارای موادی است که حاوی هالوژن هستند و از این نظر نقطه مقابل روکش lszh  می باشد.

 

کابل LSZH را می توان کابل حفاظت از محیط زیست نامیدتمام یا بخشی از غلاف کابل LSZH، مواد بازدارنده اشتعال پلی اتیلن تشکیل شده است، بنابراین دارای ویژگی های مقاوم در برابر شعله عالی است.

با این وجود، کابل‌های بدون هالوژن کم دود از مواد پلی اتیلن بدون هالوژن مقاوم در برابر شعله برای تمام یا بخشی از ژاکت بیرونی و مواد تکمیلی ساخته می‌شوند. این باعث می‌شود که نه تنها در برابر آتش مقاوم‌تر باشد، بلکه در هنگام سوختن از گازهای اسیدی هالوژنه نیز آزاد باشد.

استحکام کششی کابل های مقاوم در برابر شعله LSZH بیشتر از سیم ها و کابل های PVC است. در مورد کابل های پی وی سی، استحکام کششی ۱.۰۵ کیلو گیگ فات بر میلی متر مربع است. در حالی که، استحکام کششی کابل های بدون هالوژن کم دود بیشتر از ۱.۲ کیلو گیگ فات بر میلی متر مربع است.

کابل LSZH سازگاری خوبی با آب و هوا دارد، می تواند در دمای -۳۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰۵ درجه سانتیگراد مقاومت کند. علاوه بر این، به دلیل سختی، انعطاف پذیری عالی دارد.

 

کابل های فیبر نوری indoor با روکش فناوری LSZH   ارائه می گردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات پیشنهادی