اشتراک گذاری مطلب
واتساپ
چاپ
تلگرام
ایمیل

۳-کابل کنترل انعطاف پذیر بدون شیلد

کابل کنترل

کابل کنترل انعطاف پذیر بدون شیلد

فهرست مطالب

کابل کنترل انعطاف پذیر چیست؟

کابل کنترل ، یکی از کابل های مورد استفاده در جاهایی که  نیاز به انتقال فرامین کنترلی هست ،میباشد.این کابل چند رشته وظیفه انتقال سیگنال های کنترلی، حفاظتی یا اندازه گیری در مدارات کنترل را بر عهده دارد. از کابل کنترل برای برای متصل کردن اجزاء دستگاه های موجود در خطوط تولید و ارسال فرمان را برای کنترل تجهیزات در محیط‌ های صنعتی استفاده میشود.

کابل های کنترل نیز مانند کابل های دیگر از دو بخش اصلی هادی وعایق تشکیل شده اند. جنس هادی این کابل از مس انیل و روکش ان از نوع PVC یا XLPE میباشد. همچنین نوع هادی این کابل به ۳ دسته افشان، نیمه افشان، مفتولی تقسیم بندی میشود. سطح مقطع این کابل ها ۰.۲۵، ۰.۵، ۰.۷۵، ۱، ۱.۵، ۲.۵ میلی متر مربع و استاندارد این کابل ها IEC60332 ،IEC60228 و C60502-1 میباشد. ازکابل های کنترل انعطاف پذیر در در مکان‌ های خشک و مرطوب استفاده می‌شود. کابل های کنترل انعطاف پذیر در دو نوع شیلد دار و بدون شیلد موجود میباشند.این کابل از پنج قسمت اصلی زره،سیم ارت،هادی مسی،روکش نهایی XLPE یا PVC ،شیلد تشکیل شده است.

کابل کنترل انعطاف پذیر بدون شیلد

در ساختار این نوع کابل بیشتر از سه رشته سیم استفاده شده است که معمولا با روکش های طوسی رنگ دیده میشوند.استفاده از کابل بدو شیلد برای اتصال مستقیم به کابل اصلی مشکلی ندارد و از این کابل در محیط داخل ساختمان در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد میتوان استفاده کرد.

کاربرد

این نوع کابلها برای اتصال اجراء دستگاه های مورد استفاده در خط تولید شامل ماشین افزار و تجهیزات حمل ونقل مکانیکی مناسبند.

اتصال مستقیم این کابلها به برق اصلی مجاز است. این کابلها برای استفاده در داخل ساختمان و جایی که دمای محیط بین ۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد باشد. طراحی شده اند.

تصاویر محصول
کابل کنترل

ساختار

هادی :مس آنیل شده گروه ۵ انعطاف پذیر

مطابق استاندارد ۶۰۲۲۸ IEC یا ۳۰۸۴ ISIRI

عایق :آمیزه PVC از نوع PVCD

نحوه قرار گیری رشته ها: رشته ها در یک یا چند لایه هم مرکز به هم تابیده میشوند بکارگیری تک رشته در مرکز کابل مجاز نیست. کابل های با سه رشته یا بیشتر دارای یک رشته به رنگ سبز و زرد می باشند.

روکش :آمیزه PVC از نوع PVC٫STS رنگ روکش به طور معمول طوسی است.

استاندارد :۷۵ ۶۰۲۲۷ یا ۷۵ (۶۰۷) ISIRI با ولتاژ نامی ۳۰۰٫۵۰۰ ولت .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات پیشنهادی