اشتراک گذاری مطلب
واتساپ
چاپ
تلگرام
ایمیل
۵/۵ - (۶ امتیاز)

فیبرنوری مالتی مد om2 فیبرنوری om2

فهرست مطالب

فیبرنوری مالتی مد om2

هسته فیبرنوری مالتی مد
اندازه هسته فیبرنوری om2 بر حسب میکرون (۵۰/۱۲۵)
۰
روکش هسته یا کلد OM2 بر حسب میکرون( ۵۰/۱۲۵µm)
۰

بر اساس رنگ بندی TIA-598-C ویرایش جدید ( TIA-598-D )، فیبر نوری OM2 همانند فیبر نوری OM1 دارای رنگ روکش نارنجی Orange می باشد. رنگ بدنه کانکتور و بوت کانکتور های OM2 مشکی بوده و در مورد OM1 بدنه و بوت کانکتور رنگ بژ Beige دارند.

رنگ بوت کانکتور om2
۱۰۰%
رنگ بوت کانکتور om2
۱۰۰%
رنگ کابل omo
۱۰۰%
رنگ کانکتور om2
۱۰۰%

فیبرنوری چند حالته یا مالتی مد اغلب جهت برقراری لینک های با مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد، شبکه فیبرنوری مالتی مد به جهت نوع حرکت نور دارای محدودیت عملکرد بر اساس ظرفیت پهنای باند و طول لینک یا مسافت می باشد.

این محدودیت ها در انواع فیبرنوری مالتی مد متفاوت می باشد ، فیبرهای نوری مالتی مد OM2 در برقراری شبکه های Campus و شبکه Backbone، محبوب می باشند. از آنجا که تجهیزات مورد استفاده جهت راه اندازی فیبر مالتی مد ارزان تر از تجهیزات مورد استفاده برای فیبر نوری سینگل مد می باشند،

به جهت توانایی پشتیبانی از پهنای باند پر ظرفیت ۱۰Gb/s و قابلیت اطمینان بالا ، کابل های فیبر نوری مالتی مد OM2 گزینه ای مناسب برای بسیاری از پروژه های فیبر نوری می باشند و همانطور که اشاره شد به جهت توانایی پشتیبانی از ۱۰Gb در مسافت های تا ۸۲ متر گزینه بسیار مناسبی جه تجهیز Backbone یا شبکه ستون فقرات داخل ساختمان و شبکه Campus بین ساختمان ها می باشند.

مانند ستون فقرات انسان سیگنال هایی را به بسیاری از اعصاب کوچکتر در بدن منتقل می کند ، Backbone  یا ستون فقرات شبکه داده را به خطوط انتقال کوچکتر منتقل می کند. ستون فقرات محلی به خطوط اصلی شبکه گفته می شود که چندین شبکه محلی (LAN) را به یکدیگر متصل می کند. نتیجه یک شبکه گسترده (WAN) است که توسط یک اتصال ستون فقرات متصل می شود.

شبکه can

شبکه CAN (Campus Area Network) تشکیل شده از LANهای متعددی که کنارهم بصورت مجتمع در یک موقعیت جغرافیایی ساخته شده اند.

ظرفیت فیبر om2

پهنای باند بالا

GB
۰

مناسب مسافت های کوتاه

متر
۰

ظرفیت  ۱۰Gb تا ۲۲۰ متر – OM2

در دنیای شبکه های نوری فرستنده و گیرنده های نوری transceiver زیادی وجود دارد. بخش مورد اهمیتی از شبکه های نوری به شمار می آیند چرا که وظیفه مهم تبدیل و انتقال سیگنال را عهده دار می باشند. از مهمترین transceiver هایی که توانایی انتقال ظرفیت های تا ۱۰ گیگابیت را دارا می باشند، میتوان به SFP+ ، XFP ، X2 و XENPAK  اشاره نمود ، همچنین transceiver نوع LRM که نوع خاصی از ماژول فرستنده گیرنده transceiver امروزی می باشد.

 

transceiver استاندارد LRM ، با کانکتور LC توانایی پشتیبانی از لینک ها را بصورت ارسال و دریافت تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه  تا مسافت ۲۲۰ متر روی فیبر های نوری مالتی مد OM2  فراهم می نماید ، پیشتر فیبر نوری OM2  ظرفیت ۱۰G را تنها در مسافت های تا ۸۲ متر پشتیبانی می نمود.


استاندارد LRM توسط IEEE  طراحی و توسعه  گردیده LRM Task Force یا کارگروه LRM ، که از رویکرد آماری برای توسعه آن استفاده شده است.

فیبر نوری مالتی مد – OM2

فیبر نوری مالتی مد OM2 همانطور که اشاره گردید میتواند ظرفیت ۱۰Gb/s را تا مسافت ۲۲۰ متر پشتیبانی می نماید، کلاس OM2 اشاره به طبقه بندی TIA/ISO می نماید، مالتی مد OM2 در استاندارد ITU-T به عنوان G.651.1 شناخته می شود.

 

طول موج های مورد کاربری معمول بر اساس TIA در فیبرنوری OM2 به ترتیب ۸۵۰nm و ۱۳۰۰nm می باشد و همچنین حداقل پوشش فرکانس قابل دسترس ۷۰۰ MHz*km / 500 MHz*km با توجه به دامنه طول موج تعیین و پشتیبانی می گردد، سری  OM2 پهنای باند ۱Gb/s  را نیز تا مسافت ۱۰۰۰ متر ( ۱ کیلومتر ) پشتیبانی می نماید، حداقل پهنای باند موثر مودال EMB در فیبر نوری OM2 برابر ۹۵۰MHz*km / – MHz*km می باشد و همچنین میزان افت حداکثر آن برابر ۳.۴dB/km – ۱.۰ dB/km بر اساس طول موج انتقال دیتا می باشد.

انواع کابل فیبر نوری –  OM2

کابل های فیبر نوری  OM2 در دو مدل لوز تیوب و تایت بافر یا بافر دار در کابل های فیبر نوری با ظرفیت های مختلف قرار ارائه میگردند، نوع تایت بافر بیشتر در پروژه های Indoor و نوع لوز تیوب بیتشر در پروژه های بیرونی Outdoor  و IN/OUT مورد استفاده می باشد. 

فیبرنوری مالتی مد om2

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات پیشنهادی