اشتراک گذاری مطلب
واتساپ
چاپ
تلگرام
ایمیل
۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

فیبرنوری مالتی مد om3

فیبرنوری مالتی مد

فهرست مطالب

فیبرنوری مالتی مد om3

فیبرنوری مالتی مد
اندازه هسته فیبرنوری om2 بر حسب میکرون (۵۰/۱۲۵)
۰
روکش هسته یا کلد OM2 بر حسب میکرون( ۵۰/۱۲۵µm)
۰
رنگ بوت کانکتور om3
۱۰۰%
رنگ بوت کانکتور om3
۱۰۰%
رنگ بوت کانکتور om3
۱۰۰%
رنگ کابل om3
۱۰۰%
رنگ کانکتور om3
۱۰۰%
رنگ کانکتور om3
۱۰۰%

فیبر نوری مالتی مد OM3 دارای رنگ روکش Aqua یا فیروزه ای بر اساس رنگ بندی TIA-598C می باشد، همچنین رنگ بدنه کانکتور آن و یا بوت انتهایی کانکتور آن فیروزه ای می باشد ، آداپتور ها یا در واقع کوپلر های فیبرنوری OM3 نیز به رنگ فیروزه ای می باشند، تقریبا روکش تمامی کابل های فیبر نوری Indoor سری OM3 به رنگ فیروزه ای می باشد، در مورد کابل های Outdoor عموما بدلیل روکش های با ویژگی هایی مانند ضد جوندگی و آرمور روکش ها از PE و PVC بوده که رنگ مشکی دارند، البته بنا بر سفارش می توان رنگ روکش کابل Outdoor را نیز فیروزه ای سفارش داد.

فیبرنوری مالتی مد OM3 در اواخر دهه نود میلادی و اوایل قرن بیستم با تغییراتی ساده در روکش هسته ۱۲۵میکرونی و با به کارگیری روکشی با توانایی بازتاب عملکردی لیزرهای پر شار و ارزان قیمت VCSEL ارائه گردید، فیبر های نوری OM3 همچنین به عنوان اولین فیبر نوری مالتی مد بهینه شده جهت عملکرد بر پایه لیزر یا LOMMF مخفف Laser optimized multi-mode fiber شناخته می شوند.

اولین فیبرنوری مالتی مد بر پایه لیزر بر اساس استاندارد TIA/ISO با عنوان OM3 شناخته می شود و بر اساس استاندارد ITU همانند سری OM2 در طبقه بندی G.651.1 قرار می گیرد استاندارد ITU به فیبر نوری مالتی مد کمتر پرداخته است، چرا که میزان پهنای باند و مسافت پشتیبانی پهنای باند در آنها محدود می باشد. در استاندارد TIA نیز مشخصات فیبر نوری OM3 بر اساس TIA-492AAAC طبقه بندی می شود. البته فیبر نوری مالتی مد بیشترین کاربرد را در پروژه های صنعتی مخصوصا صنعت تولید و توزیع نیرو ( صنعت برق ) تا به امروز داشته است،

فیبرنوری مالتی مد om3

ظرفیت انتقال ۱۰Gb/s تا ۱۰۰Gb/s

فیبر نوری OM3 از ظرفیت انتقال ۱۰ گیگابیت در ثانیه تا مسافت ۳۰۰ متر و همچنین ظرفیت انتقال ۴۰G تا مسافت ۱۰۰ متر پشتیبانی می نماید، همچنین انتقال ظرفیت های ۱۰۰G و ۴۰۰G و ۲۰۰G نیز تا مسافت ۷۰ متر به شکل به بهره گیری از کانال های ۱۰G موازی با استفاده از راه حل های MPO/MTP با فیبر های نوری OM3 میسر می باشد.

 

با ارائه فیبر نوری OM5 و فناوری SWDM و مالتی پلکسینگ کوتاه و ساده، فرستنده و گیرنده های نوری transceiver مالتی مد نیز همانند سری OM5 ظرفیت های بیشتری را پشتیبانی می نمایند، پشتیبانی از ظرفیت های پهنای باند بیشتر برای فیبر های نوری مالتی مد OM3 و OM4 نیز امروزه مهیا گردیده است البته به لطف فناوری های مورد استفاده در شبکه سینگل مد ( مالتی پلکسینگ).

یکی دیگر از فناوری های مورد استفاده در شبکه های FTTH یا transceiver آن سری Bi- directional اصطلاحا فرستنده گیرنده های دوطرفه که در شبکه سینگل مد بسیار شناخته شده بوده اند نیز امروزه برای فیبر های نوری مالتی مد طراحی و ارائه می گردند و توانایی انتقال دوطرفه تا ۱۰۰G را برای سری OM3 تا مسافت ۷۰ روی دو کور با کانکتور های LC در هر انتها میسر می سازد. ( QSFP-100G-SRBD )

کابل فیبر نوری – OM3

انواع کابل های فیبر نوری OM3  بر اساس محیط مورد کاربری در پروژه های متفاون به انواع  Indoor یا مورد استفاده در میحط های مسقف و  بیرونی Outdoor و IN/OUT تقسیم می گردند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات پیشنهادی