اجرای پروژه های ftth

slide-5dfe4ff
slide-6e5529f
slide-0429d87

اجرای پروژه های ftth

اجرای پروژه های ftth

FTTH چیست؟

 در واقع منظور از FTTH (کوتاه شده عبارت Fiber To The Home) این است که از مرکز مخابرات تا منزل کاربر، فیبر نوری استفاده شده است. FTTB (کوتاه شده عبارت Fiber To The Building\Business) نیز ساختاری شبیه به FTTH دارد. با این تفاوت که فیبر نوری به جای یک منزل مسکونی یا تک واحد (اداری – مسکونی) به یک ساختمان چندین طبقه وارد می‌شود و آنگاه توسط مودم‌هایی، سرویس‌های مختلف بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. بدیهی است سرعت و پهنای‌باندی که سناریو FTTH برای هر کاربر فراهم می‌کند، بیشتر از سناریوی FTTB است.

روش های توزیع  FTTH داخل ساختمان

 

اجرای FTTH به روش کابل Breakout

در این روش از توزیع FTTH داخل ساختمان مانند کابل کشی آنتن تلویزیون عمل می شود.  کابل های اصلی فیبر نوری از مرکز توزیع فیبر واقع در پایین ساختمان به برخی از طبقات کشیده می شود. از آنجا این کابل ها به کابلهای مشترکین متصل می گردد. تعداد فیبر های کشیده شده با تعداد کابل های مشترکین برابری می کند. کابل در طبقات به یک جعبه توزیع وارد شده و از آنجا به کابل های مشترکین متصل می شود. کابل های مشترکین با خمش خاص دسته بندی می شوند.

 

نصب و راه اندازی FTTH با استفاده از میکروتیوب Micro-Tube
 

روش اجرای FTTH دوم بیشترین کاربرد را برای زمانی دارد که تعداد مشترکین مشخص نیست.

سیستم کابل کشی FTTH بر اساس میکروتیوب Micro-tube یا میکرو داکت Microduct شامل بسته های کوچک لوله های انعطاف پذیر است. هر تیوب برای یک مشترک ارایه می شود. اتصال پکت های عمودی با اتصالات مخصوص نیز امکان پذیر است. راه حل های تجاری بر اساس پکیج یا میکروتیوب اختصاصی امکان پذیر است. این سیستم میتواند دارای تنوع در رنگ، شامل، ابعاد و انعطاف پذیری باشد.

 

نصب و راه اندازی FTTH با استفاده از کابل با دسترسی آسان

روش سوم ترکیبی از دو روش قبلی و بر اساس استفاده از کابل های با دسترسی آسان است. این روش به نظر آسان ترین و سریع ترین روش کابل کشی تا واحد ها در ساختمان ها است.

کابل با دسترسی آسان یک کابل فیبر نوری با تعداد تار مختلف ( ۳۶،۲۴،۱۲ یا ۴۸ کور) به قطر ۰٫۹mm و روکش تایت بافر در غلاف LSZH است. فیبرها می توانند مستقیم برای هر مشترک بدون نیاز به انجام اتصال از رایزر ساختمان کشیده شوند. آنها براحتی از پنجره شکست به غلاف بدون ژل خارج می شوند. پنجره شکست بوسیله واحد های breakout محافظت می شوند. انشعاب فیبر ها از داخل کابل بیرون کشیده شده و از درون غلاف محافظ مشترک تا پریز کشیده می شود.

 

اجرای پروژه های ftth

 

اجرای ftth نیازمند متخصیصن و تجهیزات مناسب حوزه فیبرنوری می باشد.

 

نصب و راه اندازی FTTH به روش ستاره ای

در این روش یک کابل Indoor مستقل ار اتاق فنی تا هر آپارتمان کشیده می شود. این روش به علت ارزان بودن انشعاب و عدم وجود اتصالات و باکس دارای محبوبیت می باشد. در این روش به علت تعداد زیاد ترمینال پریز، نصاب ممکن است با مرتب سازی و مدیریت حجم زیاد فریم های انشعاب و رعایت خمش مجاز دچار مشکل گردد.

ویرافایبر مجری پروژه های مختلف ftth می باشد. و تامین کننده متریال های مورد نیاز پروژها نیز می باشد.

فعالیت های اجرایی طرح
فیبرنوری
پروژه۱

اجرای پروژه داخلی فیبرنوری

فولادشهر
پروژه۲

مجتمع های فولاد شهر اصفهان

شهرک ولی عصر
پروژه۳

شهرک ولی عصر اصفهان

جهت آشنایی با fttx به صفحه زیر مراجعه کنید